poniedziałek, 2 lipca 2012

Dobre książki giełda i Forex : "Spekulacja intuicyjna" Curtis M. Faith

"Jak wykorzystać intuicję prawej półkuli mózgu i inteligencję półkuli lewej, żeby stać się mistrzem gry giełdowej."


Chciałbym od czasu do czasu jak przeczytam jakąś dobrą i fajną książkę lub jak przypomnę sobie o jakiejś robić taki wpis z serii dobre książki dotyczące giełdy i rynku walutowego Forex ale nie w stylu jakiejś recenzji bo na tym się nie znam a inni zrobili by to lepiej tylko raczej w celu polecenia jakiejś pozycji bo uważam że warto ją przeczytać oczywiście to będzie moje subiektywne odczucie :) więc do dzieła.

"Spekulacja intuicyjna" Curtis M. Faith 

Zastanawiałem się co przeczytać najpierw "Drogę Żółwia" czy tą sporo się wahałem aż w końcu chyba intuicyjnie wybrałem tą tak samo jak raczej preferuję intuicyjne podejście do spekulacji niż podejście systemowe czyli takie opierające się głównie na analitycznemu ocenianiu sytuacji. Dobrze wybrałem bo ta jest bliższa mojemu podejściu do rynku niż "droga żółwia" choć tą też na pewno przeczytam. To nie znaczy że osoby które lubią i preferują taką strategie (mechaniczną) nie znajdą w tej książce nic dla siebie jest wręcz odwrotnie ponieważ kluczem do sukcesu jak zwykle bywa znalezienie złotego środka. Tak samo ja nie osiągnę sukcesu jeśli nazbyt poświęcę się metodzie intuicyjnej a zapomnę lub niedostatecznie zajmę się myśleniem analitycznym. 
W książce więcej jest przykładów związanych z giełdą niż "forexem" ale to nie ma akurat wpływu na to co auto chciał nam przekazać w tej pozycji, ktoś zapyta czy warto ją kupić wymigam się trochę od odpowiedzi i napiszę co ja sądzę ;) otóż uważam że chcąc się nauczyć spekulacji warto przeczytać jak najwięcej książek związanych z taką tematyką bo choćby była słaba to z każdej możemy coś wynieść mądrego a to już dużo :) Wiadomo że one kosztują ale nie musimy ich wszystkich przeczytać naraz (którą wybrać ? i tu powinna wkroczyć nasza intuicja) w momencie jak jeszcze ćwiczymy na demo bo to nie wiele pomoże człowiek uczy się cały czas i poszerza swą wiedzę i to nie jest krótka droga. 

To chyba na tyle w razie jakichś pytań zapraszam do komentarzy o ile będę znał odpowiedź to odpowiem ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...